-
Curriculum Connections and Examples that Create Mirrors, Windows and Revolving/ Sliding doors for Students
In this webinar, we will use the principles of Culturally Responsive, Relevant and Sustaining Pedagogies to make curriculum connections to our teaching approaches to create Mirrors, Windows and Revolving/ Sliding doors for Students. We will explore how an ‘asset-based’ approach to the curriculum allows students to not only see themselves reflected in their learning, but …
-
Coding and Engineering Design Process in SNC1W: Practical strategies for classroom teachers
The new Grade 9 de-streamed Science (SNC1W) curriculum incorporates new areas of learning: Coding and the Engineering Design Process, both of which signal an increased STEM focus. Join us for this webinar in which we will learn basic coding with Micro:bits and how to use it in your classroom to solve problems and model concepts. …
-
Combating Online Hate in Schools: What to Know. What to Do.
This program examines the issues of digital citizenship in an age of online hate. Participants will be oriented to the state of online hate through the Center’s searchable database and discuss some of the challenges young people face on popular digital platforms. Participants will learn about some of the common symbols and codes used by …
-
Heures de bureau de la FEO avec Tammy Gallagher 7 juillet
Heures de bureau de la FEO sur les mathématiques offrent aux membres du personnel enseignant débutant ainsi qu’aux candidates et candidats à l’enseignement la possibilité de poser des questions sur les concepts et les méthodes mathématiques, et de recevoir du soutien d’un membre du personnel enseignant qualifié en mathématiques. Les personnes-ressources au Conseil des candidates …
-
Heures de bureau de la FEO – 9 juin 2021, avec Natasha Lachance
Heures de bureau de la FEO sur les mathématiques offrent aux membres du personnel enseignant débutant ainsi qu’aux candidates et candidats à l’enseignement la possibilité de poser des questions sur les concepts et les méthodes mathématiques, et de recevoir du soutien d’un membre du personnel enseignant qualifié en mathématiques. Les personnes-ressources au Conseil des candidates …